EX.PO AUS projekat - KICK-OFF MEETING
Dubrovnik, 18.-19. decembra 2012.
Uspješno je završen inicijalni Kick-out meeting povodom
početka EX.PO AUS projekta u kongresnoj dvorani Hotela Rixos Libertas u
Dubrovniku. Predstavnik Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika bio je Adi
Ćorović, saradnik za historijske građevine.
Svi akteri i organizatori projekta iz Italije, Slovenije,
Hrvatske, BiH, Crne Gore, Grčke, Albanije su se međusobno upoznali, a Luciano
Natalini iz firme organizatora EUROPAINFORM je pojasnio značaj projekta, te
izložio vremenske okvire i zadatke pojedinih učesnika. Biserka Simatović, kao
predstavnica Grada Dubrovnika je pojasnila sopstvenu ulogu Leader partnera i odnos
sa Final Beneficary partnerima, u koje spade i BiH, odnosno predstavnici
Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika. Dragocjeno je bilo prenošenje
iskusnijih učesnika u projektu (Sandra Ilić – Istra). Simona Knežević iz
Slovenije je izvršila prezentaciju MIS programa za on - line unošenje svih
vrsta izvještaja.
Pojašnjeno je da BiH, odnosno Komisija za očuvanje
nacionalnih spomenika, pored zadatka sinhroniziranja održivog projekta mlinica
u Hercegovini (WP 5, 6, 7 – Realisation of Pilot projects. Responsible:
Municipality of Alberobello, Italy. Početak aktivnosti 02.2013., kraj
aktivnosti 12.2014.) ima još 2 zadatka, od kojih će jedan sinhronizirati (tema
zadatka je vernakularna arhitektura), a partneri će biti predstavnici Albanije
i Istre, s tim da će grad Ravenna vršiti generalnu sinhronizaciju aktivnosti
(WP 4 – Cross Border improwement of knowledge specialization, techics and
technologies; Responsible: Municipality of Ravenna, početak aktivnosti
06.2013., završetak aktivnosti 07.2015.); Pored toga, Komisija za očuvanje
nacionalnih spomenika BiH učestvuje u radu WP 3 – Cross Border Sustainable
Management of the Adriatic UNESCO Sites, Responsible: Center for Conservation
and Archeology of Montenegro, početak aktivnosti 10.2012., kraj aktivnosti 05.2013.).
Utrošak sredstava Komisije za očuvanje nacionalnih
spomenika je predviđen i za WP2 – Communication and dissemination; Responsible:
Region of Istria (Deadline of the project 06.2013). S obzirom da je
sinhronizator aktivnosti Regija Istra, čeka se pojašnjenje na koji način će
Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika učestvovati u projektu; Isto tako,
Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika ima planirana sredstva i za WP 8 –
Joint cultural tourism valorization of the UNESCO sites of the Adriatic Sea –
Responsible: City of Dubrovnik. Kao i u slučaju WP2, čeka se pojašnjenje Grada
Dubrovnika na koji način će Komisije za očiuvanje nacionalnih spomenika
učestvovati u projektu.
Spisak svih predviđenih aktivnosti:
WP 1 – Management of the project (09.2012. – 08.2015.)
WP2 – Communication and dissemination; Responsible: Region of Istria
(Deadline of the project 06.2013)
WP 3 – Cross Border Sustainable Management of the Adriatic UNESCO Sites,
Responsible: Center for Conservation and Archeology of Montenegro, početak
aktivnosti 10.2012., kraj aktivnosti 05.2013.)
WP 4 – Cross Border improwement of knowledge specialization, techics and
technologies; Responsible: Municipality of Ravenna, početak aktivnosti
06.2013., završetak aktivnosti 07.2015.
WP 5, 6, 7 – Realisation of Pilot projects. Responsible: Municipality of
Alberobello, Italy. Početak aktivnosti 02.2013., kraj aktivnosti 12.2014.
WP 8 – Joint cultural tourism valorization of the UNESCO sites of the
Adriatic Sea – Responsible: City of Dubrovnik (05.2014. – 06.2015.)
Dogovoreno je da se intenzivira komunikacija u cilju
početka odvijanja aktivnosti i uskoro odredi tim koji će učestvovati u
projektu. Načelno je preporučeno da se eventualno dogovori radni sastanak u
Sarajevu početkom 2013 godine sa predstavnicom Regije Istra Sandrom Ilić (možda
i sa Simonom Knežević Vernon) u vezi WP2 odnosno WP4. To bi bila prilika da
partneri sa višegodišnjim, odnosno decenijskim iskustvom na takvoj vrsti
projekta pomognu u savladavanju složenih administrativnih procedura partnerima
koji prvi put učestvuju u IPA Adriatic projektima. Uspostavljena je
komunikacija između svih partnera koji učestvuju u pojedinim fazama projekta, i
to je ocijenjeno kao najznačajniji rezultat Kick-out meetinga.
|