početna stranica    
 
Članovi Komisije

Biografije

Odluka o imenovanju članova povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika

Sekretarijat Komisije

Komisiji za očuvanje nacionalnih spomenika uručena Povelja za doprinos u očuvanju i obnovi kulturno-historijskog naslijeđa


Publikacije
BAŠTINA - Godišnjak Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika


Kontakt

Samostana Gorica - ZBIRKA PREDMETA IZRAĐENIH OD METALA

1. ZVONO

Vrijeme nastanka: 1479. godine.

Materijal: bronca.

Tehnika izrade: lijevanje.

Dimenzije: visina 55 cm, promjer 40 cm, težina 46, 7 kg.

Signatura: MCCCCLXXVIIII.

Opis predmeta: izduženo zvono gotičkog oblika plitkog oboda sa naglašenom kukom za vješanje. U donjem dijelu su dvije koncentrične ukrasne vrpce sa upisanom godinom izlijevanja na rimskoj kapitali. Zvono je ukrašeno medaljonima sa prikazom Raspeća i Blagovijesti. Pripadalo je jednoj od srednjovjekovnih crkava u Livnu. Skinuto je sa sahat-kule 1879. godine i od tad je u samostanu Gorica.

Sadašnje stanje: djelomično iskrzan donji rub zvona. Nema klatno (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001.,, 1).

 

2. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 17. ili 18. stoljeće.

Materijal: pozlaćeno srebro.

Tehnika izrade: lijevanje, iskucavanje, graviranje.

Dimenzije: visina 23,5 cm, promjer stope 12,3 cm, promjer čaše 9,5 cm, visina čaše 9,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: plitki horizontalni obod ukrašen je graviranim stiliziranim listovima. Stup baze je ukrašen iskucanim krugovima, a baza trima reljefno istaknutim glavama anđela između voća i vitica. Međučlanovi su prstenasti. Čaša je glatka, izvijenog ruba. Na njoj je zlatarski žig: venecijanski lav i koza. Na donjoj strani postamenta su tri zlatarska žiga: jedan je nečitak.

Sadašnje stanje: popravljan po obodu. Nova pozlata je izlizana na čvoru (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 1)

 

3. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 1883. godine.

Materijal: srebro, pozlata.

Tehnika izrade: lijevanje, iskucavanje, graviranje, filigran.

Dimenzije: visina 28 cm, promjer stope 13 cm, promjer čaše 9 cm, visina čaše 11 cm.

Signatura: na stopi; latinski kurziv: O.A. Ćurić S.S.

Opis predmeta: šesterolatična uzdignuta stopa blago ukošenog oboda ukrašena je filigranom sa pozlaćenim apliciranim cvjetovima. Noga, prema nodusu, je šesterostrana krnja piramida ukrašena pozlaćenim filigranom latičastih oštrih završetaka. Saćasti filigranski prstenasti međučlan sa kuglastim istakom drži filigranski jabukoliki čvor sa gornjim četvrtastim međučlanom. Čaša je srebrna, iznutra pozlaćena. Umetnuta je u čašku od pozlaćenog filigrana latičastog obruba. Unutrašnja čaša ima izvijeni rub.

Sadašnje stanje: nedostaju 4 pozlaćena filigranska cvjetića sa baze (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 1-2)

 

4. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 1819. godine.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: visina 20,5 cm, promjer stope 11 cm, čaša nova.

Signatura: na stopi; KALEX XUPE OD GLIUBUNCICHA 1819.

Opis predmeta: stopa je blago uzdignuta. Ravnog je oboda. Ukrašena je stiliziranim geometrijskim ornamentom raspoređenim u koncentričnim krugovima. Na uzdignutoj nozi prema čvoru izmjenjuju se vitice. Prstenasti spoljašnji međučlanovi konkavno-konveksne profilacije, različitog promjera i visine, nose jabukoliki čvor ukrašen viticama.

Sadašnje stanje: nova čaša i nova pozlata (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 3).

 

5. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 18. ili 19. stoljeće.

Materijal: bakreni lim, srebro.

Tehnika izrade: lijevanje, tješnjenje, iskucavanje, pozlata.

Dimenzije: visina 24 cm, promjer čaše 8 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: poligonalna baza ukošenog oboda ukrašena je motivima grožđa, vinovom lozom i viticama. Na rubovima se izmjenjuju glave heruvima i snopova klasje. Na gornjem dijelu baze u četiri medaljona su prikazani Bogorodica sa malim Kristom, neidentificirana sv. Mučenica sa palminom grančicom u lijevoj ruci i ključem, kliještima ili čekićem u desnoj, te likom biskupa označenog pastoralom i mitrom. Biskup blagosilja. Međuprostori su ukrašeni reljefno istaknutim motivima žira nad kojima su glave anđela. Stožasta noga je ukrašena ugraviranim stiliziranim palmetama. Prstenasti međučlanovi odvajaju bazu od jabukolikog čvora koji je ukrašen sa tri anđela u dugim haljinama. Između njih su postavljene glave anđela, a u donjem dijelu vrč, pladanj, kliješta i sjekira. Čaša je uložena u čašku ukrašenu floralnim ukrasom i glavama heruvima. Kalež je nastao kombinacijom starije srebrne i novije čaše izrađene od mjednog lima, te donjeg dijela bogate ikonografije.

Sadašnje stanje: stopa je naknadno spojena lotanjem, posrebrenje je oštećeno, nodus izlizan (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 3).

 

6. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: legura metala.

Tehnika izrade: tješnjenje, pozlata, posrebravanje.

Dimenzije: visina 25 cm, visina čaše 9,5 cm, promjer stope 16 cm.

Signatura: žig: ženska glava predstavljena u desnom profilu sa dugom kosom u pravokutnoj pločici.

Opis predmeta: stopa je zvonolika. Njena cijela površina je ukrašena, kao i površina kruškolikog čvora i čaše je ukrašena stiliziranim floralnim motivom i istaknutim C volutama.

Sadašnje stanje: nova pozlata (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 2).

 

7. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: legura metala.

Tehnika izrade: tješnjenje, pozlata, posrebravanje.

Dimenzije: visina 19,8 cm, visina čaše 14,8 cm, promjer stope 10 cm.

Opis predmeta: uzdignuta poligonalna baza profiliranog obruba u gornjem je dijelu ukrašena motivima voluta, cvijećem, vinovom lozom i grožđem, te klasjem u visokom reljefu. Čvor je kruškoliki, trobridni, istaknutih voluta, između kojih su postavljene glave anđela. Čaša je na proboj sa kartušama i cvjetnim grančicama.

Sadašnje stanje: nova pozlata (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 3).

 

8. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, pozlata.

Dimenzije: visina 19,5 cm, visina čaše 8,5 cm.

Opis predmeta: stopa je širokog plitkog oboda sa konveksnim stupom. Obod i uzdignuti dio stupa, te gornji dio baze, su ukrašeni ugraviranim floralnim ornamentom. Košarica je sastavljena od pet režnjeva ispunjenih viticama između kojih su vaze ispod lukova. Čaša je srebrna, iznutra pozlaćena, blago izvijenog oboda.

Sadašnje stanje: čaša je oštećena; raspuknuta i ugnječena. Vjerojatno je sa nekog drugog kaleža. Nedostaje središnji potporanj (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 3-4).

 

9. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 1805. godine.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: iskucavanje, pozlata.

Dimenzije: visina 20 cm, visina čaše 8 cm.

Signatura: MARZO 1805 CALIZI FATI FAR DAL MATIO MARIANOVICH FRANICH.

Opis predmeta: stopa je okrugla, blago iskošena, plitkog oboda. Ukrašena je koncentričnim prstenovima koji su ispunjeni stiliziranim geometrijskim motivima. Na stožastoj nozi, dijelu iz kojeg se diže čvor, izmjenjuju se vitica na način arabeske. Između prstenastih konkavno-konveksnih međučlanova profilacije različitog promjera i visine je jabukoliki čvor ukrašen srcolikim viticama.

Sadašnje stanje: rub čaše je iskrivljen (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 4).

 

10. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće – industrijski rad.

Materijal: bakarni lim.

Tehnika izrade: lijevanje, posrebrivanje.

Dimenzije: visina 17,1 cm, visina čaše 7,5 cm.

Signatura: ispod stope; FLLIBERTARELLI MILANO.

Opis predmeta: kalež je bez ukrasa, izuzev malteškog križa na dijelu baze i bisernog niza na rubu prema obodu. Čvor je spljošten.

Sadašnje stanje: izlizan sloj srebra. Čaša ugnječena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 4).

 

11. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće , Beč.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: industrijski iskucano.

Dimenzije: visina 22,5 cm, visina čaše 9 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: stupasto profilirana glatka stopa sa izduženom stožastom nogom. Čaša je također glatka. Žig je na bazi čaše i stopi: Dijanina glava u peterolistu sa slovom A, brojem 2, te inicijalima I.F.

Sadašnje stanje: izlizan sloj srebra. Čaša ugnječena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 5).

 

12. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 18. stoljeće , Beč.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: iskucavanje, tješnjenje.

Dimenzije: visina 22,5 cm, visina čaše 9 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: poluobla razvedena višebridna baza podijeljena je na režnjeve i rebrasto je raščlanjena. Čvor je kruškolik, rebrast. Čaša je glatka, izvijenog ruba. Iznutra je pozlaćena. Uglavljena je u košaricu čiji valoviti rub imitira listove.

Sadašnje stanje: prljavo, oksidirano srebro. Čaša je po rubu zgnječena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 5).

 

 

13. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 17. ili 18. stoljeće , vjerojatno Venecija.

Materijal: bakreni lim, srebro.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, pozlata, iskucavanje.

Dimenzije: visina 20,7 cm, visina čaše 8 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: plitki izvučeni obod stope je ukrašen stiliziranom geometrijskom vrpcom. Središnji dio je ukrašen reljefnim anđeoskim glavama i krilima. Jabukoliki čvor je ukrašen ugraviranom viticom, te ima aplicirane glave anđela. Čaša je srebrna, iznutra pozlaćena, izvijenog ruba. Niska je i iskucana.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 5).

 

14. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 18. ili 19. stoljeće.

Materijal: mjed, srebro.

Tehnika izrade: lijevanje, cizeliranje, tokarenje.

Dimenzije: visina 22,5 cm, visina čaše 10 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: baza je okrugla sa ukucanim bisernim nizom na koljenu. Na obodu je ukrasna vrpca. Čvor je jabukolik. Prstenasti međučlanovi su konveksno-konkavni, različite visine i promjera. Košarica je sastavljena od pet režnjeva ispunjenih viticama između kojih su vaze ispod lukova. Čaša je srebrna, tokarena, glatka, izvijenog oboda. Iznutra je pozlaćena.

Sadašnje stanje: čaša je ugnječena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 6).

 

15. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, Beč.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, posrebrivanje.

Dimenzije: visina 21 cm, visina čaše 8 cm.

Signatura: žig: na čaši Dijanina glava u peterolistu. Inicijali na četvrtastoj pločici A (Beč) i broj 3, te GR ili CR.

Opis predmeta: zvonolika stopa sa iskucanim nizom palmeta. Spljošteni profilirani čvor nosi srebrnu čašu, iznutra pozlaćenu i glatku, blago izvijenog ruba.

Sadašnje stanje: čaša je ugnječena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 6).

 

16. KALEŽ (u kožnoj kutiji sa patenom)

Vrijeme nastanka: 18. stoljeće.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: pozlata, iskucavanje, graviranje.

Dimenzije: visina 18,3 cm, visina čaše 8 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: obod stope je gladak. Ukrašena je dvostrukim ugraviranim linijama po rubu. Stožasta noga se izdiže prema međučlanovima koji obrubljuju kruškoliki čvor. Čaša je široka, plitka i iskošena ruba.

Sadašnje stanje: kalež ne odgovara kutiji(22) i pateni(23) koje su novije izrade (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 6-7).

 

17. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 18. ili 19. stoljeće, bosanska radionica.

Materijal: bakarni lim.

Tehnika izrade: pozlata, iskucavanje, lijevanje.

Dimenzije: visina 23 cm, visina čaše 10 cm.

Signatura: žig: na čašama su dva dijagonalno prekrižena čekića oko kojih je u užem dijelu kvadratić. Sa strana je rimsko II, a desno broj 12. Ispod su inicijali VG, te IH   176.....

Opis predmeta: segmentno razvedena stopa visoko je nadsvedena i ukrašena ukucanim cvjetnim motivima vitica, listova i sa tri aplicirana mjedena medaljona. Obod je dvostruki, ukošen i gladak. Iz središta se izdiže stožasta noga na kojoj je prsten, te čvor u obliku spljoštene kugle. Ukrašena je viticama. Košarica je visoka, ukrašena nizom gusto isprepletenih vitica i cvjetova. Ima nazubljen rub. U nju je umetnuta glatka pozlaćena čaša. Čaša je vjerojatno uvezena.

Sadašnje stanje: kalež ne odgovara kutiji(24) i pateni(25) koje su novije izrade (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 7).

 

18. KUTIJA ZA NAKIT (26) 

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica.

Materijal: drvo (bjelogorično, svijetlo), srebro.

Tehnika izrade: iskucavanje, graviranje.

Dimenzije: 8,5x23,5x16 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: sa vanjske strane je obložana srebrnim limom, a iznutra voštanim papirom. Srebrne pločice su novim ekserima pričvršćeni za drvo. Poluobli plitki sokl teče cijelom plohom, nad kojom je lagano naglašena konkavna vrpca na kojoj su sa dužih strana prikazi jelena, košute i vepra između stiliziranih grmova. Na bočnim stranama kutije su prikazane tri simetrično raspoređene ptice od kojih je najmanja u sredini. Figurativne scene obrubljene su nizom ukucanih kružića i motivom konopa. Poklopac ima oblik plitke prizme. Rubovi poklopca su ukrašeni vrpcom sa stiliziranom viticom. Na bočnim, kraćim stranama poklopca je prikaz lisice između dvije cvjetne grane. Središnja, ravna, krovna ploha poklopca kutije se sastoji od dvije spojene pločice sa kosom cvjetnom granom, te ždralom u letu. Na vrhu kutije je aplicirana filigranska drška u obliku cvjetića.

Sadašnje stanje: željezni ekserčići su korozirali, a srebrne pločice su iskrivljene (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 7-8).

 

19. RELIKVIJAR

Vrijeme nastanka: 1643. godine – gornji dio, 1833. godine - donji dio, bosanska radionica.

Materijal: bakreni lim, staklo, svila, srebro.

Tehnika izrade: pozlata, iskucavanje, graviranje, lijevanje.

Dimenzije: visina 25 cm, promjer baze 6,5x5,5, zrakasti vijenac 15,5x14,5 cm.

Signatura: na poleđini relikvijara teče natpis: VIDOSEVICH IZ LIVNA MAI 1843. OVI RELIHUAR + CINI + NACINIT *P + F + IVO IVO VIDOSEVICH IZ LIVNA MAI 1843.

Ispod podnožja teče natpis ugraviran u bakar: OVE * NACINIO * MARKO * KRILIC * 183+3

Opis predmeta: okrugla, polukružno presvedena baza ima plitki horizontalni obod. Ukrašena je koncentričnim krugovima, od kojih je središnji neukrašen i najširi. Baza je prema rubu ukrašena vijencem trodijelnih šiljatih listova. Gornji dio baze, iz koje izlazi noga, ukrašen je radijalno postavljenim jezičcima i vrpcom stiliziranog lišća. Noga relikvijara se sastoji od niza prstenastih međučlanova i kruškolikog izduženog čvora. Tijelo relikvijara čini okomito postavljeni oval, okružen oblim vijencem sa ukrasom od niza rombova i četiri cvijeta koja su raspoređena u križ. Zrakasti vijenac je sastavljen od naizmjeničnih srebrnih šiljaka i zlatnih cvjetnih aranžmana. U središtu u vrhu je križ. Zrakasti vijenac okružuje ovalni dio relikvijara sa staklenim otvorom za izlaganje relikvija. Unutar tog prostora je križ, a uokolo su relikvije pločice sa prikazom 12 različitih svetaca. Relikvije svetaca su sitne i uokvirene su papirnim i srebrnim vrpcama.

Sadašnje stanje: baza je oštećena (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 8-9).

 

20. POKAZNICA

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakreni lim, staklo.

Tehnika izrade: pozlata, posrebravanje, iskucavanje.

Dimenzije: 64x18,5 cm, zrakasti vijenac 34x34 cm.

Signatura: na aversu su na vijencu oko otvora ugravirana četiri cvijeta.

Opis predmeta: okrugla uzdignuta baza ima plitki, glatki obod. Noga sa kuglastim međučlanovima drži jabukoliki čvor. Oko kružnog otvora za izlaganje hostija, koji je ukrašen sitnim iskucanim vegetabilnim motivom, teče jednostavan zrakasti vijenac. Na vrhu je križ. U otvoru je lunula.

Sadašnje stanje: nedostaje staklo na obje strane pokaznice (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 9).

 

21. POKAZNICA

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakreni lim, staklo.

Tehnika izrade: pozlata, posrebravanje, iskucavanje.

Dimenzije: 64x18,5 cm, zrakasti vijenac 34x34 cm.

Signatura: na nosaču ostenzorija na reversu je natpis malim pisanim slovima; officina Vicenzo Paparella Verona.

Opis predmeta: okrugla uzdignuta baza sa rubnom ukrasnom vrpcom ispunjenom čvrstim listovima akanta. Gornji konusni dio baze je ukrašen listovima i S volutama među lišćem čiji su srcoliki medaljoni ispunjeni ljiljanovim cvjetovima. Istaknuti prstenasti međučlan reljefno je ukrašen motivima položene palmete. Čvor je kruškolik. U gornjem dijelu je ukrašen motivom akantusa jednakom onom na bazi. Nosač ostensorija je sastavljen od reljefnih voluta i hrastovog lišća, a u dnu su motivi školjki. U kružnom staklenom otvoru ostensorija je zlatna lanula. Otvor uokviruje profilirani vijenac, sa vanjske strane ukrašen lišćem. Iz vijenca oblačića izlaze radijalno postavljene zrake. Na vrhu su dvije spojene volute koje drže zaobljene oblake na koje je naslonjena zemaljska kugla sa križem. Zrake pokaznice su šuplje. Vijenac oko lunule ima tordirano uže i oblake.

Sadašnje stanje: staklo je puklo, a pozlata je izblijedjela (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 9).

 

22. PATENA

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, Austrija.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: pozlata, graviranje.

Dimenzije: promjer; 13,5 cm.

Signatura: Dijanina glava A i broj 3, IG u dva spojena ovala.

Opis predmeta: okrugla i plitka. Ima ugraviranu liniju na aversu, a na reversu križ.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10).

 

23. PATENA

Vrijeme nastanka: nepoznato.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: pozlata.

Dimenzije: promjer; 16 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla i plitka. Tondo blago utisnut.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10).

 

24. PATENA

Vrijeme nastanka: nepoznato.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: pozlata.

Dimenzije: promjer; 15,6 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla i plitka. Tondo blago utisnut.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10).

 

25. PATENA

Vrijeme nastanka: nepoznato.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: pozlata.

Dimenzije: promjer; 16,7 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: Okrugla i plitka. Tondo blago utisnut.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10).

 

26. PATENA

Vrijeme nastanka: nepoznato.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: pozlata.

Dimenzije: promjer; 16,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla i plitka. Tondo blago utisnut.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10).

 

27. PATENA

Vrijeme nastanka: nepoznato.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: pozlata.

Dimenzije: promjer; 16,7 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla i plitka. Tondo blago utisnut.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 10-11).

 

28. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 52 cm, promjer baze 16,7 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 11).

 

29. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 52 cm, promjer baze 13 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 11).

 

30. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 52 cm, promjer baze 13 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran.

Sadašnje stanje: nedostaju dvije kugličaste noge. Srebro izlizano (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 11).

 

31. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 52 cm, promjer baze 13 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran.

Sadašnje stanje: nedostaje kugličasta noga (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 12).

 

32. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 56,5 cm, promjer baze 13 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran. Ima srebrni lim odozdo.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 12).

 

33. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 56,5 cm, promjer baze 13 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran. Ima srebrni lim odozdo.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 12).

 

34. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 62 cm, promjer baze 15 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran. Ima srebrni lim odozdo.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 12).

 

35. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 62 cm, promjer baze 15 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran. Ima srebrni lim odozdo.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 13).

 

36. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 74 cm, promjer baze 15,5 cm.

Signatura: O.F.I. Mihaljević.

Opis predmeta: na tri kugle-nožice oslanja se zvonolika baza. U donjem dijelu je ukrašena vrpcom vegetabilnih motiva. Nad bazom se uzdiže stup svijećnjaka u obliku balustera. Na njegovom vrhu je tanjurić za vosak i šiljak za svijeću. Zadebljani donji dio balustera je kaneliran. Ima srebrni lim odozdo.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 13).

 

37. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: kraj 19. ili početak 20. stoljeća.

Materijal: drvo, bakarni lim.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 48 cm, promjer baze 14 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: trobridni svijećnjak sa nožicama u obliku životinjskih šapa na kojim leži baza ukrašena po sredini svake stranice ovalnim medaljonom unutar lisnatog vijenca. Baza se sužava u trobridni reljefni istak ukrašen cvjetnim vijencem. Noga svijećnjak je ukrašena nizom palmeta. Košarica-tanjurić za svijeću ima oblik duboke rebraste zdjelice.

Sadašnje stanje: nedostaje jedna noga (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 13).

 

38. SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: kraj 19. ili početak 20. stoljeća.

Materijal: drvo, bakarni lim.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, kaneliranje.

Dimenzije: visina 48 cm, promjer baze 14 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: trobridni svijećnjak sa nožicama u obliku životinjskih šapa na kojim leži baza ukrašena po sredini svake stranice ovalnim medaljonom unutar lisnatog vijenca. Baza se sužava u trobridni reljefni istak ukrašen cvjetnim vijencem. Noga svijećnjaka je ukrašena nizom palmeta. Košarica-tanjurić za svijeću ima oblik duboke rebraste zdjelice.

Sadašnje stanje: nedostaje jedna noga (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 14).

 

39. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 1895. godine, Beč.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: pozlata, lijevanje, graviranje, cizeliranje.

Dimenzije: visina 29 cm, promjer baze 15 cm.

Signatura: ispod baze pisanim slovima: P.Antonuus Subašić 1895. Žig: Dijanina glava, slovo A, broj 6, JB.

Opis predmeta: šesterolatično podnožje ima plitki profilirani rub ukrašen po boku nizom križića ukucanih u krugu. Baza je sa gornje strane podijeljena na šest rebara. Prsten nad bazom je šesterolatičan, stubasto profiliran. Čvor ima oblik spljoštene kugle sa obrnuto postavljenim šiljatim gotičkim lukovima između kojih su rombovi. Čaša ima oblik polukugle. Sa vanjske strane je ukrašena ugraviranim motivom vinove loze. Poklopac je plitak. Na njegovom vrhu je šesterostrana gotička edikula sa fijalima i križem na vrhu. U edikuli je srebrni kip Bogorodice i malog Krista. 

Sadašnje stanje: nedostaje stup edikule. Pozlata je izblijedjela (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 14).

 

40. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica, (Fojnica?).

Materijal: bakar, srebro.

Tehnika izrade: pozlata, lijevanje, graviranje, cizeliranje, iskucavanje.

Dimenzije: visina 9,2 cm, promjer baze 6,5 cm.

Signatura: PO OCZU P.F. MIJI DUICHIU U GLUBUNCICH.

Opis predmeta: okrugle, plitke baze. Duž oboda baze teče vijenac šesterolatičnih cvjetova. U središnjoj zoni je rozeta sastavljena od isprepletene tordirane vrpce. Iz nje se izdiže noga sa prstenastim čvorom, na kojem se uzdiže trbušasta, glatka srebrna posuda. Posuda je pokrivena plitkim poklopcem. Rub poklopca je ukrašen iskucanim trokutovima. Gornja ploha poklopca je blago ukošena. Ugraviranim linijama je podijeljena na nekoliko koncentričnih prstenova. U sredini poklopca je zvjezdasti pozlaćeni medaljon sa natpisom: IHS. Iznad slova H je križ, a ispod tri ekserčića.

Sadašnje stanje: nedostaje stup edikule. Pozlata je izblijedjela (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 14-15).

 

41. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica, (Fojnica?).

Materijal: bakar, srebro.

Tehnika izrade: pozlata, lijevanje, graviranje, cizeliranje, iskucavanje.

Dimenzije: visina 10,5 cm, promjer baze 5,2 cm.

Signatura: po poklopcu: * XUPE+OD VIDOSHA+LIVANSKA+1829.

Opis predmeta: okrugla baza plitkog oboda. Polovica oboda nedostaje.  Duž oboda baze teku dva vijenca kružića i polukružića. Iz baze se izdiže kuglasti, glatki čvor koji drži trbušastu glatku srebrnu posudu. Posuda je pokrivena plitkim poklopcem. Rub poklopca je ukrašen iskucanim trokutovima. Gornja ploha poklopca je blago ispupčena. Ugraviranim linijama je podijeljena na nekoliko koncentričnih prstenova. U sredini poklopca je zvjezdasti pozlaćeni medaljon sa natpisom: IHS. Iznad slova H je križ, a ispod tri ekserčića.

Sadašnje stanje: nedostaje stup edikule. Pozlata je izblijedjela (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 15).

 

42. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 1930. godine.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: pozlata, lijevanje, graviranje.

Dimenzije: visina 22 cm, promjer baze 12,8 cm.

Signatura: ispod baze ugrebeno rukom: PRILUKA 1930.

Opis predmeta: okrugla baza plitkog oboda.  Duž oboda baze teku dva koncentrična kruga ispunjena motivom palmeta. Iz baze se izdiže glatka noga. Čaša ciborija je glatka, sa izbočenim poklopcem koji u donjem dijelu ima ukras jednak onom na bazi.

Sadašnje stanje: križ na vrhu nedostaje (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 15).

 

43. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: pozlata, lijevanje, graviranje.

Dimenzije: visina 32 cm, promjer baze 15 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla baza plitkog oboda.  U gornjem dijelu je prstenovima podijeljena u nekoliko vrpca. Vanjski rub je ispunjen nizom vitica, a središnji, šesterolatičnim cvjetovima, klasjem i grozdovima. Između latica su ukonponirani listovi vinove loze. Čvor je jabukolik, postavljen između prstenastih međučlanova. Ukrašen je viticom vinove loze. Čaša je glatka sa križem na vrhu.

Sadašnje stanje: djelomično oštećena pozlata (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 16).

 

44. PACIFIKAL

Vrijeme nastanka: 1840. godine, Fojnica.

Materijal: bakar, srebro, staklo.

Tehnika izrade: pozlata, iskucavanje, lijevanje, graviranje, cizeliranje, filigran.

Dimenzije: visina 32 cm, promjer baze 13 cm, korpus 8x6,5 cm.

Signatura: na reversu: EX VOTO*P*LAUR*KARAULA*1840; malim slovima: marko u fojnici.

Opis predmeta: okrugla baza iskošenog oboda.  Ukrašena je frizom krilatih anđeoskih glava na oblacima (po tri na oblaku). Anđeoske glave su povezane lukom sa ugraviranim križem. Prema vrhu baza završava sa dva koncentrična prstena. Noga križa se sastoji od nekoliko spojenih međučlanova. Čvor je jabukolik, izrađen u filigranu i podijeljen na šest režnjeva. Iz njega izrasta križ. Avers križa: krakovi imaju trobridne završetke u koje su uložene veće kuglice optočene sa po četiri bisera. Gornji biser je proziran, a ostala tri su plava. Na kracima su aplicirani lijevani cvjetići. Površina križa je pozlaćena. Ukrašena je sitnim ukrasom i filigranom. Na križ je apliciran i lijevani, srebrni, a potom pozlaćeni korpus nad kojim je pločica sa ugraviranim INRI. Bočne strane križa su srebrne sa ukucanim bisernim nizom.

Sadašnje stanje: djelomično oštećena pozlata i iskrivljen lim (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 16).

 

45. PACIFIKAL

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: posrebrivanje, pozlata, lijevanje, graviranje.

Dimenzije: visina 35 cm, promjer baze 16,5 cm, korpus 10x9 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla baza je po koljenu ukrašena nizom zubaca. U središnjem dijelu teče neprekinuta vitica vinove loze u plitkom reljefu. Stiješnjeni plitki valjkasti čvor ukrašen je reljefnom viticom. Postavljen je između cilindričnih umateka sa motivom ugraviranih trokutova. Avers na križu: križ sa trokrakim završecima je ispunjen plitkoreljefnom viticom. Korpus je pozlaćen. Iznad njega je tablica sa natpisom INRI. Revers križa je gladak.

Sadašnje stanje: oštećen posrebreni dio pacifikala (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 17).

 

46. SVIJEĆNJAK - KANDELIR

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, cizeliranje, graviranje.

Dimenzije: 32x13,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: četverobridno kandilo stoji na volutama. Baza je po bridovima ukrašena velikim listom koji izlazi iz dvostruke C volute, uzdižući se na vrhu baze u četiri istaknute reljefne ptičje glave. Stup kandila se izdiže. Na vrhu je postavljen razlistali držak za svijeću.

Sadašnje stanje: srebro je potamnjelo (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 17).

 

47. SVIJEĆNJAK – KANDELIR

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, cizeliranje, graviranje.

Dimenzije: 32x13,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: četverobridno kandilo stoji na volutama. Baza je po bridovima ukrašena velikim listom koji izlazi iz dvostruke C volute, uzdižući se na vrhu baze u četiri istaknute reljefne ptičje glave. Stup kandila se izdiže. Na vrhu je postavljen razlistali držak za svijeću.

Sadašnje stanje: srebro je potamnjelo. Nedostaje jedna noga (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 17-18).

 

48. KADIONICA

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje, cizeliranje.

Dimenzije: visina 30 cm; promjer baze 8,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla, profilirana glatka baza nosi okruglu zdjelu ukrašenu cizeliranim poljima u kojima se križasti listovi izmjenjuju sa trokutastim poljima u kojima su medaljoni sa geometrijskim ornamentom. Poklopac ima plitki iskošeni obod sa četverolatičnim rozetama. Iz poklopca se izdiže šesterostrano podnožje koje je baza za gotičku arhitektonsku konstrukciju – toranj sa biforama i križem na vrhu koji je ustvari nosač lanaca.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 18).

 

49. LAĐICA

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: legura metala.

Tehnika izrade: posrebrivanje, lijevanje.

Dimenzije: 15x10 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: nova lađica ukrašena geometrijskim motivima.

Sadašnje stanje: dobro  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 18).

 

50. LAĐICA

Vrijeme nastanka: kraj 19. ili početak 20. stoljeća.

Materijal: pozlaćeni lim.

Tehnika izrade: lijevanje, iskucavanje, graviranje.

Dimenzije: visina 15 cm, promjer baze 9 cm, širina lađice 7,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: jednostavna, profilirana i blago iskošena baza sa izduženom nogom i međučlanovima, te lađicom koja je trbušasta i izdužena. U prednjem dijelu se sužava. Na poklopcu, koji se otvara sa obje strane, je ugraviran list.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 18).

 

51. LAĐICA

Vrijeme nastanka: kraj 19. stoljeće.

Materijal: drvo, mjedni lim.

Tehnika izrade: lijevanje, iskucavanje, graviranje, posrebrivanje.

Dimenzije: visina 18,3 cm, promjer baze 9 cm, širina lađice 5 cm, dužina lađice 22 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: baza je okrugla, plitkog oboda. Njen gornji dio je ukrašen vrpcama. Čvor je jabukolik, postavljen na prstenastim međučlanovima. Lađica je izvijenog oblika, simetrična. Na nju su aplicirane dvije anđeoske krilate glave. Poklopac se otvara sa dvije strane.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 18-19).

 

52. KOŽNA KUTIJA ZA KALEŽ

Vrijeme nastanka: početak 20. stoljeća, Beč.

Materijal: drvo, jelenjska koža.

Dimenzije: 25x16,5 cm.

Signatura: I. Heindel, k.u.k. Hoflleferant: S.r. Heiligkeit Wien I. Stefansplatz 5u.7.

Opis predmeta: drvena kutija je izrađena u obliku kaleža. Otvara se po sredini. Sa vanjske strane kutija je obložena crnom, a sa unutrašnje svijetlom jelenjskom kožom. Unutra je i nosač za patenu.

Sadašnje stanje: kutija je oštećena. Koža izgrebana (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 19).

 

53. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: 26,7x15,4 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: baza je okrugla, plitkog oboda. Gornji dio baze je ukrašen širokom vrpcom ispunjenom neprekinutom viticom sa motivima vinove loze u plitkom reljefu. Na stožastoj nozi je friz okomitih ureza. Čvor je kruškolik, prekinut prstenastim međučlanovima. Čaša je visoka i glatka, lagano izvijenog oboda.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 19).

 

54. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: 23x14,4 cm.

Signatura: žig: Dijanina glava u peterolistu i broj 3. Slovo je izbrisano. Majstorski žig LR u pločici..

Opis predmeta: baza je okrugla, plitkog oboda. Čvor je spljošten. Čaša je plitka i ukošena, imitira gotički oblik.

Sadašnje stanje: oštećena čaša (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 19).

 

55. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: 24x12 cm.

Signatura: žig: ispod baze cik-cak ornament. Na podnožju i u čaši Dijanina glava, broj 3 i slovo A, te autorski WR.

Opis predmeta: jednostavno profilirana stožasta baza drži izduženi kruškoliki čvor između prstenastih međučlanova. Čaša je visoka i glatka, blago izvijenog oboda.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 20).

 

56. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: 20x10 cm.

Signatura: žig: na čaši u četvrtastom polju oznaka za srebro 800, sa strane u većem trokutu inicijali VE.

Opis predmeta: baza je polukružna, blago savijena. Ukrašena je duž cijelog ruba vijencem sitnog vegetabilnog ukrasa. Čvor je kruškolik. Njegov gornji dio ukrašen je jednakim ornamentom, kao i na bazi. Čaša je glatka, savijenog oboda. Uložena je u plitku košaricu koja po rubu ima sitnu borduru.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 20).

 

57. KALEŽ

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: 30x15 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: baza je okrugla, glatka, iskošenog oboda. Noga je visoka sa stiješnjenim poligonalnim čvorom, ukrašenim nizom kružnica u koje je upisan četverokut. Čaša je visoka, bez ukrasa, blago izvijenog oboda.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 20).

 

58. KUSTODIJA

Vrijeme nastanka: 20. stoljeće.

Materijal: lim.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, posrebrivanje, pozlata.

Dimenzije: 28x11 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: baza je okrugla, glatka, iskošenog oboda. Noga je visoka sa stiješnjenim čvorom. Kutija za čuvanje hostije je okrugla. Uokvirena je pozlaćenim viticama koje se spajaju sa dvostrukim C volutama. Na aversu je IHS monogram. Na vrhu kutije je pozlaćeni križić.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 20-21).

 

59. ŽLIČICA ZA TAMJAN

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: dužina 7,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: ima tordiranu dršku na čijem vrhu je četverolatična rozeta.

Sadašnje stanje: iskrivljena je i napukla. Pozlata je izlizana (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 21).

 

60. ŽLIČICA ZA TAMJAN

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica.

Materijal: bakar.

Tehnika izrade: lijevanje, pozlata.

Dimenzije: dužina 8 cm.

Signatura: Žig: polumjesec, kruna, 835.

Opis predmeta: ima savijenu dršku koja se proširuje u donjem dijelu. Na nju je ugraviran križ.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 21).

 

61. KANDILO

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, posrebrivanje.

Dimenzije: visina 16 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: izduženog je oblika. Na konusnom dnu je aplicirana alka za povlačenje. Trbuh je okrugao i spljošten, sa tri aplicirane glave krilatih anđela koji služe kao uporišta za lance. Na vrhu je košarica koja imitira plamene jezike. Lanci su izdužene karike vezane alkama.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 22).

 

62. KANDILO

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed i bakar.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, iskucavanje, cizeliranje, posrebrivanje, pozlata.

Dimenzije: visina 38 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: okrugla iskošena baza je plitkog profiliranog oboda. Posuda za tamjan je trbušasta. Ukrašena je medaljonima u kojima su buketi cvijeća. Medaljoni se izmjenjuju sa tri aplicirane, pozlaćene glave anđela koji služe kao nosači lanaca. Vrat posude je izvijen i gladak. Poklopac ima plitko profiliran iskošen obod sa izduženim vratom na kojem su otvori geometrijskog oblika. Ukrašeni su sitnim cvjetovima. Vrh poklopca je spljošten.

Sadašnje stanje: bez lanaca. Oštećeno posrebrenje (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 22-23).

 

63. VISEĆI SVIJEĆNJAK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: legura kositra.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje.

Dimenzije: visina 10 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: svijećnjak je gladak. Izvijenog je konusnog oblika sa alkom na dnu. Ima istaknuti trbuh iz kog izlaze okomite vrpce za lance oblikovane poput ptičijih glava i dugih užljebljenih vratova sa krunom na glavi. Vrat je gladak, izvijen. Poklopac je okrugao sa alkom na vrhu.

Sadašnje stanje: bijele naslage oksidacije (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 23-24).

 

64. POSUDA ZA TAMJAN

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje.

Dimenzije: 12x9 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: trbušasta posuda sa užim vratom izvijenog oboda. Trbuh i vrat su međusobno odijeljeni poluoblim vijencem.

Sadašnje stanje: bez poklopca (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 24).

 

65. MOĆNIK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: pozlata, tiješnjenje, iskucavanje.

Dimenzije: 9,4x7,5 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: izrađen je u obliku ovalnog medaljona koji se bočno otvara. Otvoreni medaljon u svakoj polovici ima otvor namijenjen izlaganju hostija pod staklom. Hostije se stavljaju ispod manjih elipsa izrađenih od srebrne tordirane niti. 

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 24).

 

66. MOĆNIK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: pozlata, tiješnjenje, iskucavanje.

Dimenzije: 14x8 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: izrađen je u obliku ovalnog medaljona koji se bočno otvara. Na vrhu je aplicirana lijevana kopča za lanac. Na aversu je postavljeno staklo obrubljeno profiliranim rubom.  Hostije se stavljaju ispod manjih elipsa izrađenih od srebrne tordirane niti.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 24).

 

67. MOĆNIK

Vrijeme nastanka: 1813. godine.

Materijal: srebro.

Tehnika izrade: lijevanje, iskucavanje, graviranje, pozlata.

Dimenzije: 16x7,6 cm.

Signatura: natpisi navedeni u tekstu opisa predmeta.

Opis predmeta: izrađen je u obliku ovalnog medaljona koji se bočno otvara. Na vrhu je aplicirana lijevana kopča za lanac. Sastavljena je od višeslojnih okruglih alkica. Na aversu je ukrašen reljefnim prikazom Raspela Kristovog unutar ovalnog vijenca i voluta. Trolisti križ je zabijen u hrid Golgote. Okružuju ga dvije posude sa bakljama. Korpus je izliven, pozlaćen, a nad njim je pločica sa monogramom INRI. Na reversu je u istom obodnom vijencu prikazan lik sv. Mihovila koji u poluprofilu nad plamenom čištilišta gazi Nema dižući u desnoj ruci plameni mač, dok u lijevoj drži vagu. Ispod plamenih jezika je natpis: SANT A. MICHAEL. Natpis po obodu medaljona: NASLUXBU* DON JACHE* PERKOVICHA 1813. Otvoren medaljon na jednoj strani ima otvor za izlaganje hostija pod staklom. Relikvije su postavljene na crvenoj svili unutar ovala od zlatne vrpce i srebrne tordirane metalne niti. U kutiju je naknadno uložen tekst iz 1796. godine. Uz tekst je prikaz loretske svete kućice. Tekst glasi:

Attestazione

Atestato io sottoscritto, Custode della Santa CASA di LORETO, che il Velo nero sigillato, ed anesso a questa mia, sia stato indosso il Giovedi e Venerdi Santo alla Sacra STATUA LAURETANA, e poi toccato nelle Sante Mura, nella Santa Veste, e nella Santa Scodella Beatissima VERGINE, che si conservano in questa sua Santa CASA. In fede ec.

Loreto, dalla Custodia 25. giug°1796.

Gratis Pius Con V Angelini CUSTODE

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 25).

 

68. MOĆNIK

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: zlatni lim.

Tehnika izrade: iskucavanje.

Dimenzije: 4x3,7 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: izrađen je u obliku ovalnog medaljona koji se bočno otvara. Na vrhu je aplicirana lijevana kopča za lanac. Na aversu je postavljeno staklo obrubljeno profiliranim rubom.  Hostije se stavljaju ispod manjih elipsa izrađenih od srebrne tordirane niti.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 26).

 

69. KUTIJA ZA SVETA ULJA

Vrijeme nastanka: 1819. godine, bosanska radionica.

Materijal: kositrena legura.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, posrebrivanje, pozlata.

Dimenzije: 4,5x7 cm.

Signatura: poklopac: OVC. U dnu kutije: XUPE LIVANSKE OD VIDOSHA 1819.

Opis predmeta: ovalna, cilindrična kutijica. Po boku je ukrašena ugraviranim arkadama. Poklopac je po rubu i uz bok ukrašen pozlaćenom graviranom vrpcom. Na gornjoj strani je apliciran suzasti medaljon sa monogramom IHS. Iznad slova H je križ, a ispod tri ekserčića. Unutrašnjost kutije je pozlaćena i podijeljena tankim limom na tri dijela.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 26).

 

70. KUTIJA ZA SVETA ULJA

Vrijeme nastanka: 1854. godine, bosanska radionica.

Materijal: kositrena legura.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, posrebrivanje, pozlata.

Dimenzije: 4x6,7x2,5 cm.

Signatura: poklopac: OVC. U dnu kutije: ORASJE No 4: 1854.

Opis predmeta: ovalna, cilindrična kutijica. Po boku je ukrašena ugraviranim arkadama. Poklopac je po rubu i uz bok ukrašen pozlaćenom graviranom vrpcom. Na gornjoj strani je apliciran suzasti medaljon sa monogramom IHS. Iznad slova H je križ, a ispod tri ekserčića. Unutrašnjost kutije je pozlaćena i podijeljena tankim limom na tri dijela.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 26-27).

 

71. MEDALJON, RELIKVIJAR

Vrijeme nastanka: 1828. godine, bosanska radionica.

Materijal: mjed.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje.

Dimenzije: 6,5x5x1,5 cm.

Signatura: Na obodu: 1828 N.B..

Opis predmeta: na ovalnom medaljonu je prikazan lik sv. Mihovila. Lik je stiliziran, sa uzdignutim mačem i vagom, te zmajem pod nogama. Medaljon je uokviren ovalnim konopom. Na reversu je u lisnatom ovalnom vijencu monogram sv. Bernardina i monogram IHS gdje je iznad slova H križ, a ispod tri ekserčića.

Sadašnje stanje: ne može se otvoriti (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 27).

 

72. CIBORIJ

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće.

Materijal: kositrena legura.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, pozlata, posrebrivanje.

Dimenzije: 4,5x7x2,5 cm.

Signatura:u dnu P+TRAVNICH. 1813.NŠ..

Opis predmeta: ovalna cilindrična kutijica po boku je ukrašena arkadama sa slovima OCV. Unutrašnjost je pozlaćena i podijeljena tankim limom na tri dijela. Poklopac je po boku ukrašen ugraviranom geometrijskim ornamentom. Na gornjoj strani poklopca u sredini je ugraviran monogram IHS. Površina poklopca je ispunjena floralnim vijencem.

Sadašnje stanje: okov oštećen, pukla je kopča  (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 27-28).

 

73. KUTIJA ZA SVETA ULJA

Vrijeme nastanka: 1819. godine, bosanska radionica.

Materijal: kositrena legura.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje, pozlata, posrebrivanje.

Dimenzije: 4,5x7x2,5 cm.

Signatura:u dnu: XUPE GLIBUNCICHke 1819.

Opis predmeta: ovalna cilindrična kutijica po boku je ukrašena arkadama sa slovima OCV. Sa užih strana boka ugravirane su dvije jednake crkve sa zvonima. Unutrašnjost je pozlaćena i podijeljena tankim limom na tri dijela. Poklopac je po boku ukrašen ugraviranom geometrijskim ornamentom. Na gornjoj strani poklopca u sredini je ugraviran monogram IHS. Površina poklopca je ispunjena floralnim vijencem.

Sadašnje stanje: okov oštećen, pukla je kopča (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 28).

 

74. KUTIJA ZA HOSTIJE

Vrijeme nastanka: 19. stoljeće, bosanska radionica.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: lijevanje, graviranje.

Dimenzije: 8,7x3,9 cm.

Signatura: nema.

Opis predmeta: kružna kutijica. Na poklopcu je uz rub ugravirana kružnica, a unutar nje niz trokutova. U središtu je monogram IHS. Ispod slova H je Srce Kristovo u koje su ubodena tri eksera. Bočna strana kutije je ukrašena sa dvije vrpce rombova.

Sadašnje stanje: napukla bočna vrpca (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 28).

 

75. KANDILO

Vrijeme nastanka: 1889. godine, bosanska radionica.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: lijevanje.

Dimenzije: 165x42 cm.

Signatura:na vratu: O.fr.Ivo Mihaljević franj.1889.

Opis predmeta: središnja zdjela je naglašenog trbuha. Prema dnu se sužava. Završava šesterostranom piramidom istaknutih rebara na čijem dnu je prošupljena voluta za hvatanje. Na vrhu trbuha je niz stiliziranih palmeta postavljenih ispred višedjelnog izduženog vrata koji se sužava i prihvata krunu u koju se stavlja zdjela za ulje. Na rebrima posude aplicirane su lijevane vitice floralnog oblika. One prihvataju lance koji se pružaju iz bogato raščlanjenog zvonolikog držača.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 30).

 

76. KANDILO

Vrijeme nastanka: 1889. godine, bosanska radionica.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: lijevanje.

Dimenzije: 220x55 cm.

Signatura: na vratu: O.fr.Ivo Mihaljević franj.1889.

Opis predmeta: središnja zdjela je naglašenog trbuha. Prema dnu se sužava. Završava kuglom i manjom kuglicom na koju je pričvršćena alka za lance. Ukrašena je apliciranom geom. Na rebrima posude aplicirana su tri nosača u obliku stiliziranog križa. Nosači prihvataju lance koji se pružaju iz bogato raščlanjenog zvonolikog držača. Vrat kandila je sužen. Na vrhu je čaška ukrašena reljefnim plamenim jezicima u koju se umeće posuda za ulje.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 30-31).

 

77. KANDILO

Vrijeme nastanka: 1889. godine, bosanska radionica.

Materijal: mjedni lim.

Tehnika izrade: lijevanje, posrebravalnje, pozlata.

Dimenzije: 220x55 cm.

Signatura:na vratu: O.fr.Ivo Mihaljević franj.1889.

Opis predmeta: središnja zdjela je plitka i cilindrična. Prema dnu se sužava. Završava kuglom i manjom kuglicom na koju je pričvršćena alka za lance. Ukrašena je apliciranim geometrijskim ukrasima i stiliziranim cvjetovima. Na rebrima posude aplicirana su tri nosača u obliku stiliziranog križa. Nosači prihvataju lance koji se pružaju iz bogato raščlanjenog zvonolikog držača. Vrat kandila je sužen. Na vrhu je čaška ukrašena reljefnim plamenim jezicima u koju se umeće posuda za ulje.

Sadašnje stanje: dobro (L.P. Domijani, Z.D. Staničić; 2001., 31).


(22) Drvo obloženo jelenjom kožom. U središnjem dijelu kutije koža je oštećena. Izrađena je u Beču početkom 20. stoljeća. Dimenzije: 23,5x14,5 cm.

(23) Patena je okrugla i plitka. Izrađena je od pozlaćenog srebra. Tondo patena je u sredini lagano udubljen. Ima drvenu zaštitnu pločicu za umetanje u kutiju. Pokrivena je jelenjom kožom. Natpis: I. Heindel, k,u,k, Hoflleferant: S.r. Heiligkeit Wien I. Stefansplatz 5u.7. Promjer 13,1 cm.

(24) Drvo obloženo jelenjom kožom. U središnjem dijelu kutije koža je oštećena. Izrađena je u Beču početkom 20. stoljeća. Dimenzije: 23,5x14,5 cm.

(25) Patena je okrugla i plitka. Izrađena je od pozlaćenog srebra. Tondo patena je u sredini lagano udubljen. Ima drvenu zaštitnu pločicu za umetanje u kutiju. Pokrivena je jelenjom kožom. Natpis: I. Heindel, k,u,k, Hoflleferant: S.r. Heiligkeit Wien I. Stefansplatz 5u.7. Promjer 13,1 cm.

(26) Iz ostavštine gospođe Đogić

 

ENGLISH 
Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika © 2003. Razvoj i dizajn: